دانش‌آموز مشهدی رتبه ۵ کنکور سراسری زبان‌های خارجه: شناخت درست از توانمندی و علایق، رمز موفقیت من در کنکور سراسری بود دانش‌آموز مشهدی رتبه اول کنکور هنر: رمز موفقیت من در استمرار، تمرکز و تلاش حداکثری در راه کنکور بود پرونده عملیات اربعین ۱۴۰۳ با جابه‌جایی هوایی بیش از نیم میلیون زائر بسته شد پیشگیری و کنترل دیابت از دیدگاه طب ایرانی و مکمل دانش‌آموز مشهدی رتبه ۹ کنکور سراسری ریاضی: تلاش فرد مهم است نه تبلیغات پر زرق و برق موسسات کنکوری از خوردن زیتون غافل نشوید فعالیت ۱۲ مرکز درمان اعتیاد ویژه بانوان در خراسان‌رضوی تشکیل پرونده قضایی در فروش اینترنتی دارو| دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها دانش‌آموز خراسانی رتبه ۵ کنکور سراسری تجربی: داوطلبان کنکور خود را درگیر موسسات کنکوری نکنند نگاهی به شرایط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها رشد ۲۹ درصدی پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ وزارت بهداشت اعلام کرد: شناسایی بیش از ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در کشور از ابتدای سال تا ۷ شهریور ۱۴۰۳ توضیحات هواشناسی کشور در خصوص وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط بهمن‌ماه استفاده کودکان زیر ۱۱ سال از گوشی هوشمند ممنوع! دانش‌آموز خراسانی رتبه۹ کنکور سراسری رشته تجربی: قول رسیدن به هدفم را به خودم داده بودم | کسب رتبه تک‌رقمی کنکور بدون هزینه اجرای ۴۰ درصد قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | دولت باید اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در اولویت قرار دهد پیش‌ثبت‌نام پایه‌های یازدهم و دوازدهم مدارس شاهد امروز (۱۰ شهریور) به پایان می‌رسد دانش آموز مشهدی رتبه ۳ کنکور تجربی: از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکردم | روزانه ۱۱ ساعت مطالعه داشتم امنیت زائران پیاده رضوی از چناران تا مشهد در بالاترین سطح انجام می‌گیرد اعمال محدودیت ترافیکی در برخی محور‌های جاده‌ای خراسان‌رضوی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

سخنگوی آموزش و پرورش: آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه | مشکلی برای بازگشایی مدارس نداریم

  • کد خبر: ۲۴۸۳۰۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
سخنگوی آموزش و پرورش: آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه | مشکلی برای بازگشایی مدارس نداریم
سخنگوی آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی از اول مهر است و امسال برای بازگشایی مدارس مشکلی نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئولان آموزش و پرورش اردیبهشت امسال اعلام کردند که پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور این امکان وجود دارد که برخی استان‌ها تعطیلات زمستانی به دلیل برودت یا آلودگی هوا داشته باشند. در واقع اینگونه است که پیشتر با توجه به موقعیت جغرافیایی در سراسر کشور، در برخی موارد اجرای آموزش در زمان زودتر برای استان‌ها با مشکل مواجه روبرو بود؛ بنابراین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش و تقدیم لایحه‌ای برای این موضوع برآمد که این طرح از سوی مجلس مطرح و تصویب شد.

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش، در خصوص زمان بازگشایی مدارس امسال اظهار کرد: مطابق قانون آموزش کشور مصوب شورای عالی آموزش و پرورش زمان بازگشایی مدارس اول مهر است و تقویم زمان حضور برای نوآموزان اعلام می‌شود. امسال برای بازگشایی مدارس مشکلی نداریم.

آزمون‌های نهایی ناظر به کیفیت است

وی در خصوص کاهش معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی عنوان کرد: آزمون‌های نهایی از کیفیت و برابری برخوردار است و تاثیر این آزمون‌ها هم در کنکور سراسری برای همه دانش‌آموزان یکسان خواهد بود.

فرهادی افزود: با برگزاری امتحانات نهایی به عدالت آموزشی نزدیک می‌شویم که دانش‌آموزی که در طول سال تحصیلی تلاش کند، می‌تواند وارد دانشگاه شود و همه موارد به کنکور ختم نمی‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به اینکه سال‌های اول اجرای امتحانات نهایی است، شاید دانش‌آموزان به مرور خود را با این آزمون‌ها تطبیق دهند و تلاش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: مصوبه برگزاری امتحانات نهایی ناظر به قانون، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و پژوهش است که آرام آرام کنکور حذف و استرس از دانش‌آموزان گرفته شود و دانش‌آموز در طول سال تحصیلی درس بخواند.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا نوع تدریس و شرایط مدرسه در نمرات امتحانات نهایی تاثیرگذار است یا خیر، تصریح کرد: بی‌شک تراکم دانش‌آموزان کلاس، آموزش و معلمان دخیل هستند، اما باید برگزاری امتحانات نهایی را شروع می‌کردیم.

تاثیر ۵۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عاملی شده تا دانش‌آموزان آزمون خردادماه را جدی‌تر بگیرند و با توجه به گستردگی جمعیت و تعداد دروس، نظرات متفاوتی در سخت یا آسان بودن سوالات دارند. بسیاری از دانش‌آموزان معتقدند که سوالات امتحانات نهایی بسیار دشوارتر از سطح تدریس معلم است و بنابراین نمی‌توانند نمرات قابل قبولی را در این آزمون‌ها کسب کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->